Entrades

Comunicat de la Plataforma Salvem L’Illa de les Bugaderes

Atès la propera inauguració dels jardins de la Baixada de Can Mateu la Plataforma Salvem l’Illa de les Bugaderes fem el següent

COMUNICAT:

1. Considerem que l’actuació realitzada a l’Illa de les Bugaderes ha provocat la mutilació de l’única peça, de la memòria i del patrimoni del poble d’Horta, que fins ara s’havia mantingut íntegra i gairebé intacte en l’essencial i s’ha perdut l’oportunitat de corregir l’error que es va produir en el seu moment, al protegir només una part quan, per les mateixes raons, s’havia d’haver protegit tot el conjunt.
  2. Les raons donades per justificar l’enderroc: l’ample necessari per al pas de bombers o pel pas d’un col·lector, no son les reals; l’únic argument és que el districte no es vol fer càrrec de les casetes un cop desallotjades. Unes casetes, per cert, que han donat caràcter a aquest poble, han condicionat el seu urbanisme i la seva forma de viure fins a convertir-se en un element identificador del barri. La conveniència de jocs infantils al costat de les escoles es podia haver utilitzat per urbanitzar i dignificar el degradat i insegur espai conegut com Plaça de Les Bugaderes.
  3. L’argument de que la reivindicació va arribar tard es contradiu en si mateix. En primer lloc perquè el responsable de vetllar pel patrimoni i la memòria dels barris és l’ajuntament, no els veïns i veïnes, i en segon, perquè el mateix argument que s’ha utilitzat per salvar dues de les quatre cases, era vàlid per preservar tot el conjunt. Aquest conjunt ha desaparegut per manca de voluntat i pel menyspreu als veïns i veïnes i a les persones que els han representat en la reivindicació “Salvem l’Illa de les Bugaderes”.
  4. Ni la Plataforma Salvem l’illa de les Bugaderes, ni cap dels seus components ni de les entitats adherides ha arribat a cap acord amb el districte per l’enderroc de dues cases i dels horts existents, malgrat que s’hagi repetit vàries vegades per part de districte, la última en l’audiència pública del passat 15 de setembre.

Per tot això, La Plataforma Salvem l’Illa de Les Bugaderes, no tenim res a celebrar ni a
inaugurar el proper dia 4 a la Baixada de Can Mateu com no sigui la decepció pel
resultat i la tristesa per la pèrdua.

Consuteu el comunicat aquí i la llista de les entitats adherides, que inclou la nostra associació.

Comments are closed.